I ZWROTY

 

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny, składając stosowne oświadczenie. Termin ten liczy się od dnia otrzymania Towaru przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Procedura zwrotu

Aby odstąpienie od umowy przebiegało poprawnie wykonaj następujące czynności;

  1. Poinformuj nas o decyzji zwrotu, w następujący sposób:

a- W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@fototaniej.pl

b- Telefonicznie poprzez SMS na numer telefonu +48 607 194 115

c- Osobiście lub pisemnie na adres: Krzysztof Płecha Foto Taniej, Aleja Róż 29,
05-120 Legionowo

  1. Skompletuj zwracany towar wraz z dokumentacją zakupu i wypełnij formularz zwrotu znajduje się TUTAJ

    3.- Bezpiecznie zapakuj.

    4- Nadaj paczkę na adres siedziby naszej firmy - Krzysztof Płecha Foto Taniej, Aleja Róż 29, Legionowo 05-120

    5.- Zwrotu możesz dokonać również osobiście.
     Uwaga! Zwroty Paczek za pobraniem nie będą przyjmowane!

    6.-Zgodnie z art. 34 ust. 4, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  1. W razie odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.

  2. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od konsumenta płatności. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Zwrot płatności następuje nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez konsumenta prawa odstąpienia od umowy.

  3. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru.

  4. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru do sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.

  5. Kupujący nieposiadający statusu konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni.

  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy:

    1. W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    2. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym lub zafoliowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    3. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

    4. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

    5. W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

II REKLAMACJE

  1. Sprzedawca odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jak również gwarancji na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
    W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.

  2. W zgłoszeniu reklamacyjnym pisemnym formularz jest TUTAJ lub mailowym, kupujący musi jednoznaczne określić, czy domaga się rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, czy też gwarancji, oraz opisuje, na czym polega zgłaszana wada.

  3. Dokumenty wymagane do reklamacji:

    1. Dowód zakupu (paragon lub faktura).

    2. Numer zamówienia

    3. Dane kupującego ; (adres,mail,telefon)

    4. Opis wady produktu lub przyczyny reklamacji.

    5. Zdjęcia produktu, które ilustrują problem (jeśli dotyczy).

    6. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy produktu, który został uszkodzony w transporcie, konieczne jest dołączenie zdjęć uszkodzeń opakowania i samego produktu. Zalecane jest też spisanie protokołu lub notatki z podpisem kuriera.

4-Konieczne jest wysłanie reklamowanego sprzętu na adres naszego biura, ponieważ nie jesteśmy w stanie odnieść się do zgłaszanej wady, jeśli nie mamy reklamowanego towaru. Do towaru należy dołączyć dokumenty sprzedaży (paragon, faktura, gwarancja).W związku z powyższym skompletuj zwracany towar wraz z dokumentacją zakupu i wyślij na adres naszego biura;

  1. Krzysztof Płecha Foto Taniej, Aleja Róż 29,
    05-120 Legionowo

    Uwaga! Zwroty Paczek za pobraniem reklamowanego sprzętu nie będą przyjmowane!

    5.-Jeśli produkt ma wadę, Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadęWybór metody usunięcia wady należy do sprzedawcy. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.

    6-Sprzedawca ustosunkuje się możliwie szybko, najdalej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji, informując, czy reklamację uznaje, czy nie. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną.

7-W przypadku realizacji żądań Klienta wiążących się z dostawą naprawionego

produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.

REKLAMACJA Z TYTUŁU GWARANCJI

Jeżeli otrzymany produkt popsuje się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od kupującego, możesz skorzystać z prawa gwarancyjnego. Ważne jest że gwarancja dotyczy tak konsumentów jak i kupujących którzy nie są konsumentami. Rękojmia natomiast dotyczy tylko konsumentów

1- Gwarancja jest udzielana przez producenta lub sprzedawcę danego towaru. Długość okresu i szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji dołączanym do każdego zakupionego produktu i w jego opisie na stronie www.fototaniej.pl. Większość nowych produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów.

2.- W przypadku udzielenia gwarancji odpowiedzialność wobec konsumenta (nabywcy towaru) ponosi udzielający gwarancji, zwany gwarantem.

W przypadku uznania przez nas Państwa roszczeń niezwłocznie przystąpimy do usunięcia wady