Regulamin sklepu-komisu internetowego fototaniej.pl

SPIS TREŚCI

  1. DEFINICJE I POJĘCIA UŻYTE W REGULAMINIE

    1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
    3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
    4. KUPUJĄCY/KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
    5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
    6. KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
    7. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
    8. PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
    9. PRODUKT — dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, treść cyfrowa, usługa bądź prawo będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, w tym:
      1. Towary nowe — produkty, które są całkowicie nowe, nieużywane i znajdujące się w stanie fabrycznym, w oryginalnym opakowaniu producenta.
      2. Towary używane — produkty, które były wcześniej używane, mogą mieć widoczne ślady użytkowania, ale są w pełni funkcjonalne i zgodne z opisem podanym przez Sklep.
    10. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
    11. REJESTRACJA – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
    12. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem fototaniej.pl na platformie sklepowej PrestaShop, za pośrednictwem, którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie Usługi elektronicznej.
    13. SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – Firma prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą KRZYSZTOF PŁECHA Foto Taniej z siedzibą w Legionowie (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Aleja Róż 29, 05-120 Legionowo); zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG); NIP 8621147241, REGON 141035199; adres poczty elektronicznej: sklep@fototaniej.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 607 194 115 (opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora).
    14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
    17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
    18. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych; Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
    19. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.

  2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży między sklepem internetowym www.fototaniej.pl a Klientem jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja.
    2. Regulamin określa zasady sprzedaży, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.
    3. Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw Konsumentów wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
    4. Regulamin i Polityka prywatności wraz z załącznikami stanowią integralną część Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży podlega prawu polskiemu.
    5. Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów w związku ze złożeniem zamówienia i zawarciem umowy sprzedaży, a także prawa i obowiązki sprzedawcy.
    6. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
    7. Sklep Internetowy fototaniej.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu, w szczególności wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
    8. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa.
    9. Sprzedawca może porozumiewać się z Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą poprzez:
      1. Telefonicznie pod numerami +48 607 194 115 (od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00-21:00; opłata jak za połączenie standardowe — wg cennika właściwego operatora).
      2. Adres poczty elektronicznej: sklep@fototaniej.pl.
      3. Adres strony internetowej: fototaniej.pl.
      4. Osobiście lub pisemnie listem na adres Sklepu: Krzysztof Płecha, Aleja Róż 29, 05-120 Legionowo.
    10. W SKLEPIE i KOMISIE sprzedawane są Towary nowe oraz używane. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie towary prezentowane na stronie fototaniej.pl:
      1. Przeszły kontrolę jakości – czyli były nie tylko sprawne, ale miały wysoką jakość optyczną, jak i techniczną.
      2. Były wolne od wad prawnych.
      3. Posiadały wyczerpujące opisy, szczegółowe zdjęcia czy dokładne przebiegi (w przypadku aparatów). Zawsze staramy się dokładnie przedstawiać produkty, aby nasze zdjęcia odzwierciedlały rzeczywisty stan sprzętu.
      4. Miały 24 miesiące gwarancji na towar nowy a od 6 do 12 miesięcy na sprzęt używany i powystawowy.
      5. Posiadały atrakcyjne ceny – mamy świadomość, że cena to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru.
    11. Na każdy zakupiony towar wystawiamy paragon z kasy fiskalnej lub fakturę.
    12. Produkty dostępne w Sklepie są nowe lub używane – szczegółowe informacje o stanie towaru znajdują się w opisie danego Produktu.
    13. Ceny Produktów podane są w polskich złotych i zawierają wszelkie cła, podatki.
    14. Ostateczną ceną wiążącą strony Umowy Sprzedaży jest cena Produktu podana na stronie Sklepu w momencie składania Zamówienia przez Klienta.
    15. Informacje o Produktach podane na stronach Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
    16. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r., Nr 144, poz. 1204, ze zm.) z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827).
  3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

    1. Sprzedawca umożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą w następujący sposób:
      1. Wypełniając interaktywny Formularz Zamówienia na stronie fototaniej.pl, dodając wybrany towar do koszyka i wykonując kolejne kroki w oparcie o wyświetlane na stronie komunikaty aż do decyzji o zapłacie.
      2. Składając zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@fototaniej.pl.
    2. Formularz Zamówienia jest Usługą Elektroniczną świadczoną nieodpłatnie przez czas nieokreślony.
    3. Złożenie Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia jest możliwe bez posiadania Konta w Sklepie.

  4. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

    1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z pkt. III Regulaminu.
    2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi odpowiedniej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Wiadomość e-mail Sprzedawcy zawiera oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
    3. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, jeżeli:
      1. Kupujący podał błędne dane uniemożliwiające realizację zamówienia.
      2. Produkt jest niedostępny.
      3. Wystąpiła niemożliwość realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.

  5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

    1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
      1. Przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy: Po złożeniu zamówienia, Kupujący otrzymuje drogą poczty elektronicznej e-mail z numerem rachunku bankowego sprzedawcy 18 1140 2004 0000 3502 7671 0724 (mBank), na który należy przelać właściwą kwotę. Jest to forma płatności dla klientów preferujących samodzielny przelew z banku internetowego lub wizytę w placówce banku, lub poczty. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, zamówienie jest przekazywane do realizacji.
      2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym: W biurze sprzedawcy, zlokalizowanym pod adresem: Aleja Róż 29, 05-120 Legionowo.
      3. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki: Płatne kurierowi przy przesyłce za pobraniem. W wybranych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji telefonicznej niektórych tego typu zamówień.
      4. Szybkie płatności elektroniczne za pomocą serwisu PayNow i Autopay:
        System umożliwia wykorzystanie szybkiego przelewu bankowego systemu BLIK, kart płatniczych (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro), Google Pay czy Apple Pay.
        Rozliczenia transakcji przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayNow lub Autopay.
      5. Płatności w systemie ratalnym — płatność odbywa się w całości lub w części ze środków pochodzących z kredytu udzielonego przez spółkę Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Strzegomska 42c, 53-611 Wrocław), kapitał zakładowy 520 000 000,00 zł (opłacony w całości), zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000040562, NIP: 5272046106, REGON: 015260640.
        O płatnościach ratalnych można dowiedzieć się w zakładce Raty.
    2. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Dostawa i płatności.
    3. Obsługę szybkich płatności elektronicznych prowadzi:
      PayNow — spółka mBank S.A. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025237, kapitał zakładowy (w całości opłacony): 169 860 668,00 zł, NIP 5260215088, REGON 001254524.
    4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest:
      Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie (przy ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot). Spółka została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał zakładowy wynosi 2 205 500 złotych (wpłacony w całości).
    5. Kupujący dokonujący zapłaty przelewem powinien uiścić należność za Towar wraz z kosztami dostawy w terminie 7 (siedmiu) dni roboczych od otrzymania informacji określonej zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 2. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
    6. Informacje o cenie towaru i kosztach dostawy są widoczne w procedurze składania Zamówienia w formularzu interaktywnym. Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego.

  6. KOSZT, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY I ODBIORU PRODUKTU

    1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Informacje o cenie towaru i kosztach dostawy są uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia w formularzu interaktywnym. Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego.
    3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
      1. Odbiór osobisty: Klient może bezpłatnie odebrać Produkt osobiście w biurze sprzedawcy pod adresem Aleja Róż 29, 05-120 Legionowo. Odbiór jest bezpłatny i możliwy od poniedziałku do soboty w godzinach od 09:00 do 21:00 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu odbioru dogodnym dla Kupującego i Sprzedawcy.
      2. Przesyłka kurierska, w tym przesyłka do paczkomatu.
      3. Przesyłka kurierska za pobraniem: Produkty mogą być dostarczane za pośrednictwem przesyłki kurierskiej z opcją płatności przy odbiorze.
    4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi zwykle od 1 do 7 dni roboczych, w zależności od wybranego sposobu płatności i formy dostawy wybranej przez Kupującego. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą — od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem — od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
      3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym — od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia otrzymania na rachunek bankowy Sprzedawcy środków z udzielonego Klientowi kredytu.

  7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny, składając stosowne oświadczenie. Termin ten liczy się od dnia otrzymania Towaru przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
      1. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@fototaniej.pl
      2. Telefonicznie poprzez SMS na numer telefonu +48 607 194 115
      3. Osobiście lub pisemnie na adres: Krzysztof Płecha Foto Taniej, Aleja Róż 29,
        05-120 Legionowo
    3. Konsument może posłużyć się wzorem oświadczenia znajdującym się „tutaj”, jednak nie jest to obowiązkowe.
    4. Zgodnie z art. 34 ust. 4, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Preambuła dyrektywy UE, której przepisy są odzwierciedlone w ustawie o prawach konsumenta, wskazuje, że konsument ma prawo korzystać z towaru przed odstąpieniem od umowy tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym, w obecności sprzedawcy.
    5. W razie odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
    6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od konsumenta płatności. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
    7. Zwrot płatności następuje nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
    8. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru.
    9. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru do sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
    10. Kupujący nieposiadający statusu konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni.
    11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy:
      1. W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
      2. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym lub zafoliowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
      3. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
      4. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
      5. W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  8. ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

    1. Regulamin określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy i jest zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
    2. Sprzedawca odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jak również gwarancji na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
      W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
    3. W zgłoszeniu reklamacyjnym pisemnym (formularz) lub mailowym, kupujący musi jednoznaczne określić, czy domaga się rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, czy też gwarancji, oraz opisuje, na czym polega zgłaszana wada.
    4. Konieczne jest wysłanie reklamowanego sprzętu na adres naszego biura, ponieważ nie jesteśmy w stanie odnieść się do zgłaszanej wady, jeśli nie mamy reklamowanego towaru. Do towaru należy dołączyć dokumenty sprzedaży (paragon, faktura, gwarancja)
    5. Jeśli produkt ma wadę, Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Wybór metody usunięcia wady należy do sprzedawcy. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.
    6. Sprzedawca ustosunkuje się możliwie szybko, najdalej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji, informując, czy reklamację uznaje, czy nie. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną.
    7. W przypadku realizacji żądań Klienta wiążących się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
    8. Gwarancja:
      1. Produkty mogą mieć gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas udzielenia gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronie fototaniej.pl.
      2. Gwarancja jest udzielana przez producenta lub sprzedawcę danego towaru. Długość okresu i szczegółowe warunki realizacji gwarancji oraz zasady odstąpienia od umowy są określone w druku gwarancji dołączanym do każdego zakupionego produktu. Większość nowych produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów.
      3. W przypadku udzielenia gwarancji odpowiedzialność wobec konsumenta (nabywcy towaru) ponosi udzielający gwarancji, zwany gwarantem.
    9. Dokumenty wymagane do reklamacji:
      1. Dowód zakupu (paragon lub faktura).
      2. Numer zamówienia
      3. Dane kupującego
      4. Opis wady produktu lub przyczyny reklamacji.
      5. Zdjęcia produktu, które ilustrują problem (jeśli dotyczy).
      6. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy produktu, który został uszkodzony w transporcie, konieczne jest dołączenie zdjęć uszkodzeń opakowania i samego produktu. Zalecane jest też spisanie protokołu lub notatki z podpisem kuriera.
    10. Prawo do sądu i pozasądowe rozwiązywanie sporów:
      1. W przypadku nieuznania przez nas Państwa żądań, przysługuje Państwu prawo skierowania sprawy do sądu lub skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
      2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/
      3. Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów.
  9. DOWÓD ZAKUPU

    1. Na każdy towar zakupiony w naszym sklepie i komisie, zarówno na stronie www.fototaniej.pl, jak i stacjonarnie, wystawiamy dowód zakupu w następującej formie:
      1. Paragon z kasy fiskalnej – wystawiany, jeśli kupujący nie potrzebuje faktury.
      2. Faktura VAT – wg życzenia na podany przy składaniu zamówienia NIP firmy.
      3. Faktura VAT marża – wg życzenia na podany przy składaniu zamówienia NIP firmy.
      4. Faktura proforma – wystawiona na życzenie Kupującego (należy napisać podczas składania zamówienia o potrzebie otrzymania faktury proforma).
      5. Faktura imienna – wystawiona na życzenie na osoby prywatne nieprowadzące działalności lub niezainteresowane zaksięgowaniem faktury.
    2. Dowód zakupu w przypadku faktury wysyłamy w postaci elektronicznej na adres e-mail podany w trakcie zamówienia. Paragon dołączany jest do wysyłanego sprzętu.
    3. Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. (Dz.U. 2012 poz. 1428), faktura VAT nie musi zawierać oznaczenia ORYGINAŁ/KOPIA oraz nie musi posiadać pieczątki i podpisu wystawcy.
  10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów polskiego prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw — w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
    2. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy są zawierane w języku polskim.
    3. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie Klientowi drogą elektroniczną na każde jego żądanie.
    4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeks cywilny; ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami — przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami — przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    5. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2024 roku.